Direcția Executivă a AMAC în colaborare cu S.C. Apavital S.A. Iași, România, în perioada 14 – 17 mai 2019, în cadrul Centrului de Instruire, a organizat schimbul de experiență în domeniul managementului și exploatării stațiilor de pompare a apei potabile și apelor uzate. În cadrul misiunii au participat 48 persoane, directori de întreprinderi, ingineri șefi, șefii stațiilor de pompare, maiștri din cadrul întreprinderilor de alimentare cu apă și de canalizare membre AMAC.
Scopul schimbului de experiență constă în consolidarea şi dezvoltarea capacităţilor legate de managementul și exploatarea stațiilor de pompare, prin accesul la cele mai noi teorii, concepte, modele şi tehnici necesare pentru a gestiona eficient activitatea operatorilor serviciilor de alimentare cu apă și de canalizare, precum și familiarizarea cu experiența europeană.
Drept obiective al schimbului de experiență au servit:
- Consolidarea cunoștințelor și creșterea capacităților operatorilor legate de managementul și exploatarea stațiilor de pompare a apei potabile și apelor uzate;
- Abordări funcționale pentru gestionarea durabilă a stațiilor de pompare;
- Planificarea investițiilor, lucrărilor de reparație și întreținere pentru asigurarea funcționalității stațiilor de pompare;
- Automatizarea proceselor la stațiile de pompare (apă potabilă, brută și apă uzată). Sistemele SCADA.
Evenimentul respectiv a fost organizat cu suportul financiar al Proiectului SDC-ADA “Consolidarea cadrului instituțional în sectorul alimentarii cu apa și sanitație din Republica Moldova (faza 01)”, ce au asigurat instruirea, cazarea și alimentarea participanților, precum și Proiectul „Modernizarea Serviciilor Publice Locale în Republica Moldova" (MSPL) ce este implementat de Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ), ce au asigurat serviciile de transport și de traducere pentru participanți.